Sidor

måndag 15 oktober 2012

My dreamskates

Min födelsedagspresent till mig själv (förutom en biljett till Track Queens) var ett par nya rullor. Om jag beställde mina drömrullor? (Antiks helt i guld hm) Nej. Jag beställde de rullor jag hade råd med.
Det började bli akut eftersom mina r3or hade töjt ut sig en hel del och hälarna hade börjat glida upp i skon i kurvor samt när jag gick på tåstopparna, som för övrigt ramlar av/ lossnar eftersom gängorna i röret är trasigt. Under vårt senaste scrim gjorde jag en "Fraulein" (hehe) två gånger. Det började kännas som om det enda jag gjorde på träningar mellan övningar var att skruva tåstoppar. Det var dags för nytt. Hursom, det blev inte min drömsko/ boot men jag beställde iallafall min "drömplate": Avenger magnesium DA45.
Jag hittade ett rimligt prissatt skatepaket med avengern tillsammans med en boot från Vanilla skates: Vanilla renegade. Den skon är lite fodrad och jag tänkte att den kanske skulle vara lite snällare mot fötterna än en helt i läder plus att den hade en kardborrerem över foten (jag gillar verkligen remmen på mina R3or). Kvallan har jag helt ärligt ingen aning om, tänker att platen förhoppningvis håller bra och då kan jag alltid bara köpa ny sko och monterna om.

 Och idag kom äntligen paketet (!!!!), som jag väntat, lite över 4 veckor (och skickade ändå efter från UK). Jag har nu pillat och skruvat och satt på mina gamla hjul (Atom Super Gs som jag älskar), tåskydd, bytt till delad snörning, skruvat lite på truckarna samt har satt på nya tåstoppar (fina nya gumballs mmm). Har rullat runt lite i vardagsrummet och min spontana reaktion: herreminjävlar vad tåstopparna är stora. Och runda. Och satan i gatan vad min högerfot kommer att avlida framöver. Mina fötter är olika stora, storleken jag valde sitter perfekt på ena foten och är lite, lite för liten på andra foten. Men det töjer sig. M tipsade om att träna med blöta strumpor för att forma skon lite (tydligen någon han alltid gjorde med nya fotbollsskor, eller helst skulle man blöta ner hela skon men känner att det inte riktigt går att applicera här). Fungerar det med rullor också? Äsch, får väl testa imorgon på den gemensamma träningen. Åh, peppen! Åh skavsåren! Mmm.


Inga kommentarer: