Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Bloggtips

Överlag verkar renodlade bloggar om roller derby vara sällsynta? Jag läser lite olika derbybloggar dock, en del är länkade här i högerspalten på bloggen och en del har jag tipsat om innan men jag tänkte iallafall tipsa om tre stycken som uppdaterar med hyggliga mellanrum:



1. Elektra Q-tion 
Gillar den här bloggen för att den diskuterar ämnen/ dilemman/ experiment i derbyn i form av krönikeliknande inlägg, snarare än texter i form av en dagbok. Författaren har många kloka resonemang och frågeställningar i bagaget.


2. Derby and logic by Stat Man
Den här bloggen är mer inriktad på statistik och diskuterar rankningar och annan statistik men även strategier, företeelser samt line upande från ett icke-spelarperspektiv.


3. Windyman's Roller Derby Notes
Alltså den här bloggen är verkligen ett unikum. Författaren tillhör skaran av sportsfan som tycker att deras fanskap ger de tillåtelse att lägga sig i hur sporten ska spelas, regler ska utformas och som anser att spelare spelar för sina fans (och bara sina fans). Jag känner mig oftast rätt irriterad på författarens resonemang och håller nästintill alltid inte med. Författarens "entitlement" i kombination med en nypa arrogans: jag gillart verkligen inte. Men, men, författaren skriver mycket om många intressanta vinklar inom derby och även om man inte håller med honom så är diskussionerna i inläggen och hans kommentarfält väldigt upprörande/ tankeväckande/ stimulerande.

Har ni tips på fler derbybloggar?

Inga kommentarer: