Sidor

onsdag 17 oktober 2012

Det här med att få vara kolla när STRD och CCR boutade

I lördags var jag i Solnahallen med typ 700 andra pers och kollade boutet mellan Stockholm Roller Derby och Crime City Rollers.  

Det känns lite svårt att beskriva i ord, men går att sammanfatta som fantastiskt. Det fina i när Crime City Rollers kommer in på banan med luvor på som en hyllning till Pussy Riot. Själva boutet. Det snabba. Det hårda. Mad Maloonys sjuka jammande. Alla duktiga blockers. Hur jag fattade lite lite strategi-grejer. Alla regler som jag inte fattar ännu och som påminner mig om att jag borde ta och öppna regelsamlingen.

Det gör lite ont i hjärtat att ha missat söndagsträningen med fresh meat-gruppen, men det var ack så fint att vara på boutet. Tanken på att jag kanske en dag ska klara MS-testet och börja scrimma känns svinläskig. Jag kommer nog ungefär att dö eller i varje fall gå sönder litegrann.

Här finns massa fina bilder från boutet. Det slutade 169-122 till STRD.

2 kommentarer:

Swede Hurt sa...

det var fantastiskt att det var så många som var där och kollade

Swede Hurt sa...

Det var kool att ni var så många som kom från hela Sverige för att tittta! Och nästa bout i Solna Hallen blir ju mot GBG!