Sidor

onsdag 31 oktober 2012

smootie-recept

Idag när jag åkte hem från träningen var jag både trött och hungrig och "råkade" därför svänga förbi pizzerian och köpa två pizzor på vägen hem.. Perfekt post-träning-mat, tyckte gottegrisen i mig.
Men som tur var så tog den förnuftiga personen i mig över, så när jag kom hem slängde jag istället ihop en sats smoothie istället! Jag tog av det som fanns hemma, och det blev en härlig blandning av antioxidanter, proteiner, kalcium och nyttiga bra fetter

Här kommer recept:

1 st banan
1 st avocado
1 dl blåbär
2 msk oskalade sesamfrön
3 msk jordnötssmör
3 dl sojamjölk
(1msk sojaprotein, med vaniljsmak)

Det blev smaskens och bra mycket nyttigare än pizza, som nästan egentligen bara innehåller kolhydrater o fett!

2 kommentarer:

Honey sa...

1. Var köper man veganpizzor i Gbg?
2. Var gjorde du av pizzorna eftersom du drack en smoothie istället? :)

cherryfuck sa...

1. på Old Corner, ligger vid SKF
2. de åt min sambo upp :)