Sidor

söndag 30 september 2012

tRolling aBout

Boutet i lördags var grymt och efterfesten var episk. Var Penalty tracker och Iron Monger var Head NSO, som lärde oss att vi inte var Team NoFun utan istället Army of Darkness och att det är okej att le/ skratta lite lagom. Förändringar jag verkligen kunde leva med. Men Trackandet. Alltså, varför gör jag det? Det är så satans stressande egentligen. Huvudet kokar alltid lite de första jamsen innan man kommer in i det. Kände mig helt slutkörd efteråt också. Gick hem, satt helt tyst i sovrummet en stund, drack juice, tog en huvudvärkstablett, tog en varm dusch och spatserande i lugnan ro iväg till efterfesten. Det kändes riktigt jobbigt precis efter boutet, var helt slut, hela veckan fram till boutet har jag varit sjuk och jobbat ändå och kroppen var inte på topp, den meddelade klart och tydligt att den behövde en paus. Vilket jag såklart löste med att gå på efterfest och att var uppe till fyra och sedan idag med tre timmars frirull och visserligen en lång tupplur på soffan efteråt. Derbyn har verkligen skadat min annars rätt goda förmåga att "ta det lugnt". Frirullet imorse var väldans kul, jag fick testa en "bakåt"-whip jag såg på tv igår med Foxy, hoppa över Evil och gjorde lite övningar tillsammans med några av de nya rookiesarna (som är så förbaskat duktiga). Bland annat körde vi 25 varv, pacelines, försökte åka tillsammans nära. Bara på skoj för att testa. Det var ett fint frirull och lagom nivå såhär dagen efter bout och efterfest.

Hursom, GBGRD vann mot Nidaros (om någon missat) med 182-113 och när man är mitt i smeten ser man inte så mycket tyvärr, det enda man tänker på är att samla in penalties och att springa efter refsen utan att fälla dem/ själv själv. Jag minns dock ett par saker: Villas awesome apexhopp, när den norska jammern tar ut vår jammer precis i första kurvan (inte så fördelaktigt för gbg men det såg så himla snyggt ut) och när Fisken skriker no pack efter att refsen har gjort det och några spelare i laget fortsatte blocka (tror det finns en bild på det också på fb-sidan). Och att vi vann. Punkt.

Army of Darkness

Ps. Notera även att profilen "Fresh Meat" inte finns längre på bloggen, jag har lagt in mitt derbynamn istället: One Woman Army som signatur som syns efter varje inlägg! Ds.

Inga kommentarer: