Sidor

måndag 17 september 2012

Hejdå, rookiegruppen...

och istället; Hej, avancerade gruppen!

Ja, det var (för mig) väldans oväntat, men jag klarade alltså minimum skills(!!). Den första träningen med den avancerade gruppen ägde rum i söndags. Det var, såklart, ett annat tempo än tidigare rookieträningar, men ändå inte lika läskigt som jag hade inbillat mig. Jag drömde faktiskt mardrömmar natten innan, om att jag med mina okontrollerade rörelser skulle skada andra spelare. Men nä, det kändes faktiskt helt okej. Kul var det! Strategiövningar stod på schemat, och jag kände mig stundtals smått förvirrad och nybörjarslö.

Korven? Ägget? Bridge:a? Mwaah, alla dessa termer!

Insåg:
1) att jag bara kan vända mig åt ett håll, och måste lägga lite krut på att lära upp andra sidan också.
2) att det finns en himla massa regler och strategier som jag inte förstår, än.
3) att jag (kanske) får scrimma på söndag. Om jag klarar regeltestet. Hu. Men det fixar jag!

Nä, jag kanske borde gå ur rookiegruppen på facebook nu? Är det dags, tro? Snart?

Ja just! JAG MÅSTE SKAFFA MIG ETT DERBYNAMN SNART.
Trevligt.

/Musslan.

Inga kommentarer: