Sidor

fredag 28 september 2012

Det här med derbymuskler alltså

Det var visst inte många av dem som var i god form i min kropp. Satan vad jag har träningsvärk sen premiärträningen i tisdags. (Tack särskilt för trapp-hoppen) Igår var det okej, lite stelt men jag kunde ändå göra basala saker som att resa mig upp, böja på benen och gå. I natt gjorde det ont att ligga i sängen för musklerna var så ömma, och idag har jag gått runt som att jag inte hade några leder alls.

Men det var så sjukt kul i tisdags och jag längtar tills nästa träning, för jag vill lära mig mer och bli starkare och lära känna alla tuffa brudar i laget och bara åka åka åka.(Kan det snälla sluta regna i Gbg så att jag kan uterulla? Please.)

Förra sommaren var jag för första gången på ett bout i Stockholm. Jag hade ingen aning om vad Roller Derby var för något då (hade inte sett Whip it ännu då), utan jag följde med en kompis som sa att det var tufft att kolla på. När jag kom in i hallen kändes det som att jag klev rätt in i en utopi. Stämningen, publiken, spelarna, sporten. Jag var fast. Dagen efter pratade jag inte om annat.

Nu i somras var jag i New York och lyckades pricka in så att jag var där just när Gotham Girls spelade, så jag fick se Manhattan Mayhem möta Brooklyn Bombshells i ett bout. Det var helt jävla fantastiskt och jag blev helt övertygad om att jag bara måste börja med Roller Derby själv.

Sagt och gjort. Nu i augusti när jag hade flyttat ner till Göteborg gick jag på Try Out, och nu är jag själv rookie.(Om än en mycket öm rookie just nu)

Peppen på den. Hit med mer träningsvärk bara.

Inga kommentarer: