Sidor

lördag 1 september 2012

Koffen

Gårdagen spenderades i Koffen med Flex och Evil. Vi tränade lite allt möjligt och snackade skit. Evil är verkligen inställd på att folk ska vara med henne och göra Tough Mudder. Jag misstänker att i slutändan kommer hon få oss alla att göra det, oavsett men försöker bjuda på motstånd ändå in i det sista för jag skulle aldrig klara det. Aldrig. Jag hatar att springa. Alltså, verkligen hatar. Och springa 2 mil och helt omöjliga hinder? Det är ju en dödsdom right there.

Hursomhelst, jag tränade på lite småsaker igår och fick grym feedback av Flex som hjälpte både tankeprocesserna och fotarbetet. Det här med att hon är rookie och jag är med i avancerade gruppen betyder ingenting, man kan alltid vara hjälpsam och ge feedback om man åker brevid någon, oavsett "nivå" eftersom man ser mycket mer än vad man själv gör (begränsade perspektiv and all). Det ska inte finnas någon prestige i det, feedbacken motiveras ju av att den andra personen ser något och vill hjälpa till så man blir en bättre åkare. Vi övade även en del på tacklingar inför Flexs ms-test nästa vecka (som hon kommer kicka stjärt på) och avslutade med lite snacks och en öl. Bara en öl. Lagom. Fin fredagskväll.

Nu har nytt folk börjat dyka upp i medlemsgruppen på fb och jag kollar allas presentationer och undrar vilka slags åkare de är/ kommer bli. Ett par veckor sedan är det dags för första gemensamma träningen, det kommer bli intressant. 27 nya åkare är ett stort steg när vi i nuläget är 44 aktiva åkare (rookies och avancerade inkluderat). Jag hoppas att föreningen kommer bli starkare och att det kommer in massor med nya energi, nya idéer och lite annorlunda perspektiv.

Oldie but goodie. Mina personliga favoriter: "I hate wearing pants" & "Do more stuff!". Hohoho.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha!