Sidor

fredag 21 september 2012

Så många frågor

Efter en rolig, peppad och svettig träning i Obnoxious Lis regi sitter jag här med huvudet fullt av funderingar:


Hur länge orkar man träna med skydd som måste tejpas ihop, innan det är dags att köpa nya?


Gör ankelvikterna någon skillnad? Jag har inte märkt någon stor skillnad under det halvår jag tränat med dem. Måste en kanske använda tyngre än 500 gram per fot? Är deras nuvarande syfte bara att värma mina frusna leder?

Är det äckligt att aldrig ha rengjort sitt tandskydd?

Varför faller stoppningen i pannan på hjälmen sönder? Är svett frätande eller är det på grund av den enorma slitningen som uppstår när jag skallar folk?

Största funderingen av alla: som efterträningssnacks ikväll, blir det mandelmassa direkt ur korven?

Så många frågor, så få svar.

1 kommentar:

Swede Hurt sa...

SvaR.

1. äH, så länge man har tejp så är det ju inga problem... jag tejpar ihop mina också...

2. Ingen aning - jag har aldrig kört med ankelvikter - men jag antar att de skulle kunna göra någon sklags skillnad.

3. Lite äckligt är det väl, men jag känner inte så många som ahr rengjort det... och hur ofta ser du någon som plockar upp sitt tandskydd från marken och stoppar in det igen... gansak ofta...

4. Svett fräter - det är min slutsats efter fjärde hjälmen - jag skall köpa nytt inkrom till hjälmen bara.