Sidor

torsdag 19 juli 2012

Transitions - Vändningar

Det här med vändningar alltså, jag trodde att jag hade "kirrat" dem men efter man vant sig vid tanken på att vända sig och man kan det uppstår det nya utmaningar: vända sig åt båda hållen, vända sig i fart, vända sig i fart och behålla farten, vända sig i fart och behålla farten med fokus på helt andra saker. Ja. Precis. Åkte ut med fintjejerna igår på en parkering, tränade lite på smått och gott och testade bland annat att åka omkring i alla möjliga riktningar, fram och baklänges med vändningar medan vi pratade om ditt och datt och kastade en liten sak mellan varandra. Mycket nyttigt. Som vanligt hade jag noll "bollkänsla", koll på bollen och fokus yes yes men med extremt famliga händer. Alltså, att derby inte har en boll är så jäkla skönt.


Btw, Fisken (GBGRDs headcoach) har kommit med i Team Sweden! Fatta grejen och bedriften! Woop woop!

2 kommentarer:

Linda sa...

Det -ser- ju så jäkla lätt ut, men varför ska det vara så svårt att få till? Så fort jag får lite fart så failar allt totalt. Och att vända åt "fel" håll, ujuj... det ska vi inte ens prata om.

One Woman Army sa...

Åt ett håll går det bra för mig, men andra hållet haha, not so much :) Och ja, de får det att se så lätt ut!