Sidor

onsdag 18 juli 2012

Tisdagsfys

Igår hölls fysen av Roaring Totta och fokuserade mycket på mage och ben. Det var fint och jobbigt, precis som det ska vara. Två övningar kändes  (för mig) särskilt jobbiga och "göttiga": 1) stå i planka och böja upp ben, ett i taget, mot armbågen på samma sida, ugh 2) stå på ett ben, böja plus ta bak andra benet som i ett utfall bak men inte sätta i foten och upp igen, damn vad låren brann. Schysst blandning av styrka och balans i övningar plus att Totta hade med sig musik, bara det liksom, peppen!
Vi hade även besök från Ume Radicals med oss, kul med besök, fysen är öppen för alla men det har hittills inte dykt upp någon utifrån och det är lite synd, det vore kul med mer deltagare. När jag började i GBGRD började jag med att gå på fyspassen innan jag var med på rullträningarna och det var bra träning plus ett skönt sätt att träffa laget så om man funderar att gå på try out nu efter sommaren; kom till fysen! Tisdagar, 18.30, Slottskogen, precis innanför spårvagnshållplatsen.

Efter rullade vi runt lite i Slottskogen och tränade på att åka baklänges i backar samt chillskatea och träna stopp. Mina Sure Grips Webs höll rätt bra i backarna, iallafall jämfört med Gumballsen, är nöjd med inköpet.

Krigsskadade All In bakom kameran tryckte av ett par fina bilder från fysen:





Inga kommentarer: