Sidor

onsdag 4 juli 2012

Fyspass

Igår eftermiddag var det dags för det obligatoriska utefyspasset samt avslutande uterull. Obi höll i passet, kort uppvärmning och sedan hinderbana med många variationer på fotarbete för att avsluta med styrkeövningar i par där man lyfte andras och sin egen kroppsvik samt en stafett i skottkärra. Jag vet att många i laget gjorde dessa styrkeövningarna när Fisty gästtränade oss i höstas (då jag var borta) men för mig var det första gången och jag gillade det. Jag hamnade med Evil och även om vi inte helt matchade i längd och vikt gick det bra, den donnan är ett krutpaket som både bar mig på ryggen och höll emot rejält vid situpsandet. Trodde aldrig att jag skulle orka göra squats med en annan människa på ryggen, det kändes roligt och extremt tillfredställande att palla. Ett kul och annorlunda fyspass och vi var en rätt många som glatt stånkade oss igenom alla övningar. Ser fram emot nästa tisdag (!). Såg också några som slacklinade mellan ett par träd bakom oss förresten, är nu sugnare än någonsin på att testa.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ih! får mjölksyra bara av blogginlägget. Nu framstår ju mitt "bära hem lite fryst spenat" som klent i jämförelse...

One Woman Army sa...

Det var tufft men kul hehe Jamen spenat blir man stark av ju? Både att av att bära och äta den? :)

Anonym sa...

Som Carl-Alfred ;)