Sidor

fredag 10 augusti 2012

Vad är nytt annars?

Annars då? Jotack, hade första sittningen igår på vad som kommer bli en trekvarts sleeve med derbytema. Första tatueringen men lika bra att gå ut stort från början. Har dock lovat tatueraren att absolut inte lägga ut bilder på den förrän den är klar (han är pedantisk perfektionist som tycker att folk inte förstår processen eller hans "vision" innan det är klart) men än så länge är jag supernöjd (jag äääääälskar att han är pedantisk perfektionist, it will give good results). Jag gav honom rätt fria händer och skickade typ 100 bilder från olika derbysammanhang/ matcher/ etc och han valde och vrakade på egen hand. Nu ville jag verkligen inte att personer skulle plockas direkt från fotona utan han har ändrat på ansikten etc men har man sett originalbilderna känner man igen poserna och antagligen personerna. Jag hoppas att folk kommer ta det som en komplimang. Fyra, fem sittningar kvar. Förhoppningsvis kommer tatueringen inte ta för mycket tid från träningen i höst (han lovade att jag kunde träna rätt snart efter så länge jag har plast mellan huden och skydden). Sjukt spännande är det. Men till en annan fråga: han vill hemskt gärna smyga in mitt derbynamn och nummer i sleeven, jag känner snarare alltså nej, men lovade att "tänka över det". Hm - några tankar kring det?




3 kommentarer:

Honey sa...

Joo. Vem vill inte ha "Röven" tatuerat på armen? :)
Nä, men på riktigt, jag skulle nog också vara lite tveksam till iaf namnet (har ju ändå fått byta namn själv) men skulle nog kunna tänka mig numret.

One Woman Army sa...

Jomen precis, lite så känner jag. Nu gillar jag både mitt smeknamn (som det inte var tal om) och mitt derbynamn så tror inte jag kommer byta. Fast man vet ju inte. Åh, jaja, det är en senare fråga :)

Catten sa...

Om han smyger in det gör det ju inget om det skulle ändras framöver, det är ju inte direkt som om du tatuerar in en killes namn ;)