Sidor

måndag 27 augusti 2012

Bootcamp

I helgen var det bootcamp för GBGRD; tränare var Mad Maloony (STRD) och Swede Hurt (STRD) samt Fistfucker (Independent skater). Lördagen var det träning för båda avancerade och rookiegruppen, söndagen var det scrim för avancerade gruppen plus try out plus mer träning för rookiegruppen. Det var kul att se alla människor på try outen, jag ser fram emot nya ansikten på våra gemensamma träningar nu i slutet av september. Scrimmet var fantastiskt roligt, vi har väldigt små lag så man fick spela mycket, roligt Jag kände mig fruktansvärt orutinerad och förvirrad men det är väldigt kul att spela oavsett. Har lärt mig massor i helgen, framförallt om saker jag själv behöver träna på (vilket är massor, massor, massor) men också om mental inställning, samarbete, packdynamik, väggbyggande och precision. Nu ska man bara lära sig att praktisera det också, det är en sak att kunna det teoretiskt, helt annan att faktiskt göra det. Sammanfattningsvis: mer chill, mindre obsessande, mer rull. Jag missade tyvärr halva sessionen på lördagen för avancerade gruppen eftersom jag var tvungen att gå och jobba men det som jag var med på var bra och nyttigt. Mindre kul var att mina tåstoppar (hade satt webs som har längre skruv) men den höll ändå inte särskilt bra i de trasiga gängorna, ramlade av ett par gånger och oavsett om man skruvade åt den hårt satt den inte i särskilt länge innan den började lossna. Nya rullor kanske vore en bra idé trots allt.


Klipp från rookieträningen med Fistfucker.

Inga kommentarer: