Sidor

måndag 20 augusti 2012

Long time no seen

Äntligen har vi kommit igång med lagträningar igen. Vi började terminen med massor av roliga nya övningar som fokuserade på fotarbete, roligt, svårt och trixigt. Vissa saker gick bättre än andra men överlag var det väldigt roligt att göra annorlunda saker på träningen. Övningarna som fokuserade på att undvika hits kändes extra fina: minimal ansträngning men maximal effekt. Känns inte som om träningarna blev den fruktansvärda träningschock som jag hade tänkt mig, systemet överlevde trots allt (har dock träningsvärk mellan skulderbladen? vad hände där liksom?). Drog till med två timmar i koffen (ett garage) med Flex i lördags. Vi körde finfina intervaller, runt, runt, runt och runt. Avslutade med stretch och en öl på Kings.


Idag har jag kommit hem från ett långt men nyttigt styrelsemöte, det händer väldigt mycket i föreningen nu och hösten är fullspäckad med roliga saker, föreningen växer och knakar och till helgen har vi tryout och sedan kommer det in nya medlemmar. Det var ett tag sedan vi hade nyintag så det ska bli himla spännande att få träffa lite nytt folk. Jag är som sagt galen i introduktioner överlag, eftersom folk är så himla passionerade och peppade när de precis upptäckt något nytt som de blir helt uppslukade av. Sådan energi har en tendens att smitta och jag tror att det är precis vad föreningen behöver just nu.

Inga kommentarer: