Sidor

torsdag 20 december 2012

Juluppehåll

Föreningen har nu juluppehåll tills första veckan i januari. Det hindrar ju en inte att tänka på derby, titta på derby och lusta efter att fylla på derbyförrådet. Jag har nya skates och hela men eh tvivelaktigt rena skydd, jag borde vara allmänt nöjd, det finns dock två saker jag gärna hade sett att tomten hade levererat på måndag: 8 par Atom Super Gs 88A (come to mama, älskar, älskar de hjulen i 91A redan) och Crazy Skates bloc toe stops. Efter jag gick över från mina risiga R3or och Powerdyne plates till Mg Avenger plates fungerade inte Gumballsen längre, alls. Dels åkte jag hela sommaren på Snyders (och "vande" mig) och dels fungerade inte placeringen på Avengerplatsen med hur jag vill ha mina tåstoppar. Jag vet inte om det var vinkeln eller något, jag gillade det inte. Köpte nya Gumballs och bah fräschast i stan med nya grejer och hatade dem. Bytte direkt och har kört på Snyders sedan dess. Gillade inte bulligheten eller tjockleken på Gumballsen. Har funderat på att fila ner de lite för att platta till men har inte riktigt kommit för mig. Dock hittade jag ett par stoppar som typ är en hybrid mellan det jag gillar med Snydersen och det jag brukade gilla med Gumballsen: Crazy Skates bloc toe stops. Någon som testat? Good? No good?


Apropå att ändra smak: förut brukade jag köra på mina venom poisons konstant och mmm I like. Nu har jag dock i en lång period kört på Super Gsen (91orna) eftersom de hallar vi har varit i har fungerat super med dem. Fick dock för mig att testa poisonsen (eh stavning?) och det var en spännande upplevelse. Kunde inte bromsa ordentligt för de kändes som studsbollar och visserligen var jag stadig som klippan i kurvorna men de kändes klistrade på banan övrig tid på ett sätt som kändes mindre önskvärt. Vad hände egentligen? Jag brukade älska dem och nu: not so much. Blir att byta tillbaka till Super Gsen så snart som möjligt. Hepp.

Inga kommentarer: