Sidor

torsdag 27 december 2012

Friåk

Idag var det friåk. Innan hade jag roat mig med att byta till en ny cushionskombination: från bara lila Sure Grips (89, medium) till lila Sure grips parat med gula koniska Sure grips (79, soft) undertill. Nu i efterhand är det lite ironiskt att jag oroade mig för att Avengerplattan skulle ge mig för mycket rörlighet. Jag har bytt ner till mjukare cushions nu trots allt. Rörligheten har inte varit några problem (om man bortser från de två första veckorna av "anpassning"). Jag älskar rörligheten. Dessutom känns det som om mer rörlighet och mjukare cushions har gett mig mycket mer grepp? Jag vet inte exakt hur men jag tänker mig att om skon kan luta sig mer blir trycket högre på truckarna (utåt sett) vilket ger mer friktion? Det känns awesome iallafall.

Vi tappra få som dök upp idag övade mycket på positional och blocks överlag, lite hits, lite skills och smått och gott. Det kändes fint att rulla sådär efter all julslapphet. Börjar kännas som om jag har flytande socker i ådrorna snarare än blod. Fick skjuts hem efteråt av Naez T och åkte med henne och handlade. Jag köpte bara mat. Så himla sugen på "riktig" mat istället för allt sockersnaskande. Gjorde grova mackor med hummus, avocado, marinerad tofu och paprika. Smakade fantastiskt.


Godaste tofun.

Inga kommentarer: