Sidor

söndag 3 mars 2013

Söndagsträning


Det var en fantastiskt fin vårdag iförmiddags när jag tog vagnen in till träningen. Allt ljus är både uppiggande och uttröttande på samma gång. Jag sneglade på vårjackan imorse men behöll vinterjackan på ändå. Söndagsträningen idag fokuserade på på lite allt möjligt. Det var en hel del skills, pacelines och lite blocking. Vi gjorde även ett par rundor av jammer hell. Det var kul att träna idag, var dock fruktansvärt uppe i varv efter träningen och det tog rätt lång tid innan jag kunde varva ner. Tur att träningen låg tidigt. Kom hem till en tom lägenhet, värmde en matlåda och satte på lugn musik. Men det här med mat. Alltså. 30:e mars är nästa bout för GBGRD, det är årets första hemmabout och mitt första hemmabout ever. Det är både spexigt och väldigt skrämmande. En av saker "vi" kom överens om för ett tag sedan var att uppa träningsnivån och kostengagemanget. Vilket innebär att jag nu inte äter socker utan riktig mat varje måltid. Vilket låter så jävla busenkelt när man skriver det (och man skäms för tidigare synder) men det har varit stressigt på sistone och stress för mig (som redan ogillar att laga mat från första början) innebär alltid att jag inte lagar eller äter riktig mat såvida inte M lagar (vilket han inte har hunnit med). Så himla löjligt egentligen. Jag är ju en vuxen person som ska ta ansvar för min kropps välmående. Det har gått nu ca en vecka och energinivåerna är på topp och jag orkar mer och längre på träningarna. Så enkelt och sjukt bra att man skäms för svackan innan. Tanken är att detta ska hålla i sig till boutet och förhoppningsvis fungerar det bra, det var ju himla mycket enklare att sköta sig "för lagets skull" än för sig själv. Något som också är jättekonstigt.

Inga kommentarer: