Sidor

tisdag 2 april 2013

The Fearhunter

Hallå Fearhunter! 

 Du spelade ditt första bout med Gothenburg Roller Derby i lördags! Kunde du sova natten innan? 
Jag sov som en stock faktiskt. DÄREMOT kvällen innan dess låg jag uppe hela natten och försökte föreställa mig vad som skulle kunna ske på lördagen. 

Hur laddade du upp på boutdagens morgon? 
Jag gick upp, hade packat allt kvällen innan så allt var färdigt. Åt en riktigt god och stabil frukost och sprang till toaletten var 5 minut eh, ja men så var det ju faktiskt. 

Minns du något bra du gjorde på tracken? 
Bra hrm. Sista jammet tacklade jag ut deras jammer. Då blev jag glad. (Så glad att jag tänkte att jag skulle åka bakåt och fick en clockwise................sch...) 

Vad är du stoltast över? 
Att jag kämpade och väl på tracken kände mig helt orädd. När jag väl kom ut tänkte jag inte på att vissa var mycket stabilare och större, jag ville bara tackla ut allihop och så hade jag mitt fantastiska lag som stöttade mig. 

Gjorde du något pinsamt?
 Jaaaa. När jag skulle åka till penaltyboxen första gången hade jag bara i huvduet att man skulle åka in kontrollerat, så det resulterade i att jag åkte JÄTTESAKTA och hela laget fick skrika på mig att snabba mig. 

Vem i danska laget tyckte du var coolast? 
Danskorna var fantastiska allesammans. Men om jag måste välja någon så blir det utan tvekan Viking Kong! 

 Hade du stöd på läktaren? 
Ja, min käraste och mina vänner var där. 

Hade du en egen theme-song i huvudet? 
 Ja "You´re my heart you´re my soul" med Modern talking av någon UNDERLIG anledning blev jag pepp och avslappnad av den låten. Eh, pinsamt men sant. 

Vad tänkte du när slutvisslan gick? 
1. Jag älskar gbgrd 2. Vi vann! 3. Jag har boutat för första gången och vi vann! 

Hur firade du på kvällen? 
Firade med hela laget (dvs hela föreningen) och kick ass på clooneys. Jag dansade, drack öl, skrek, tjoade och var allmänt lycklig. 

Vilken är din snyggaste postbouts-blessyr? 
Mina fantastiska blåklockor och rivmärken på hela vänsterarmen.



Foton av Bengt Persson
http://www.bengtsterdesign.se

Inga kommentarer: