Sidor

söndag 11 november 2012

Söndagsträning

Min träningsnärvaro har varit på sistone extremt sporadisk pga av sjukdom, skador och jobbande. Ingen sörjer det mer än jag. Men samtidigt känner jag mig inne i en period där jag ändå känner att jag utvecklas: varje träning lär jag mig något nytt. Träningarna känns som en spark i magen varje gång dock eftersom orken försvann under de där två veckorna jag låg hemma och hostade gröna gubbar men det är bara att ta tag i det igen. Goda nyheter är iallafall att jag äntligen känner den där totalförälskelsen för de nya rullorna. Justerade och skruvade återigen igår och idag kändes de helt perfekta. Kände som att glida runt på smör: de känns väldigt rörliga men otroligt stadiga samtidigt. Jag har åkt in skon och fötterna är glad och tacksamma (får lite fotkramp av och till men det beror snarare på rullfrånvaron de senaste veckorna). Att köpa DA45plates kan vara bästa valet i år. Ska dock införskaffa ännu mjukare cushions i Berlin nästa vecka; loosey goosey I like.


Idag testade jag även på att blanda till lite hemmagjord "sportdryck". De långa träningarna får mig att svettas så mycket att jag behöver dricka något sådant under tiden för att orka. I synnerhet träningar som denna när vi fokuserar på fotarbete (vilket är överraskande ansträngande när man bara gör sådana övningar). Det fungerade bra som nödlösning och smakade helt okej.

Recept:
1 liter vatten
1 tsk salt
2 tsk socker
1/2 dl tropisk juice
Mix mix mix.

Inga kommentarer: