Sidor

söndag 18 november 2012

Pre-bout-nerver

Den mixade träningen idag var svinkul, TACK fisken och nosh!

Dagen började sådär, försov mig ganska rejält och skippade därför frukosten för att hinna med 20-bussen mot Eketrägatan. Halvsprang längs gatan gjorde jag, i tron att jag skulle hinna med. Dålig idé. Inte bara för att det är dumt att träna utan maginnehåll, men också för att jag ändå missade den förbannade bussen. Sisådär en halvtimme sen blev jag, men slapp faktiskt - förseningen till trots - att göra stå-i-skamvrån-armhävningar när alla andra får vila och/eller dricka vatten.

Men nåväl, idag hann vi med lite allt möjligt skoj. En bra "blandning mellan lek och allvar", skulle en kunna säga. Många bra positional- och hit-övningar som alltid känns fint att nöta ofta och länge. Övade lite efter träningen på det där med turn-around-toestop. Har insett att det är en väldans bra grej att kunna. Kände att det gav med sig lite mot slutet. Har nämligen en tendens att trycka ner toestop:en snäppet för hårt i golvet, och inte sådär smidigt som sig bör.



Har insett att det snart är helg igen, och att jag i och med detta ska premiär-bouta på bortaplan.  Gaaah! Är redan nu medveten om att jag kommer vara sådär sjukt löjligt nervös. Sådär skaka-knän-och-nästan-börja-lipa-nervös. Men jag ska verkligen försöka fokusera på spelet och vinna över nervositeten så gott det går. Och självklart göra mitt bästa, oavsett. Så är bestämt.





Nu tillbaka till Berlin. Bästa kvällsnöjet.
Grattis till tredjepriset, grymma grymma STRD!!

/Musslan



Inga kommentarer: