Sidor

måndag 20 maj 2013

Roller Derby Athletics - Pump up your jam

Jag hoppade på träningsprogrammet Pump up your jam för ett tag sedan via RDA, vilken egentligen är ett 6 veckor långt träningsprogram. Jag har precis börjat vecka 3 och har lyckats följa alla workouts till punkt och pricka minus ett morgonprogram eftersom två dagar försvann till jobbkonferens den här veckan. So far so good. För det första gillar jag att någon säger åt mig vad jag ska göra istället för att jag ska försöka planera eller motivera mig själv. Varje vecka får man ex antal pass som ska genomföras på särskilt sätt, allt från intervaller, cardio, styrka, plyos etc och sedan får man ett trevligt pimpat dokument där man fyller i hur man lägger upp sin egen vecka. Det finns förklaring, tips och råd, träningsvideos samt Q&As med Booty Quake samt interaktion i en privat FBgrupp. Till skillnad från Insanity (som jag hoppat på och hoppat av tidigare) är detta mer derbyinriktat, vilket är uppskattat och framförallt är inte alla pass superlånga, vilket också är uppskattat nu när jag jobbar heltid ovanpå allt annat (uppsats, föreningsarbete, ha ett liv) till skillnad från innan då jag jobbade deltid och hade tid för mer träning och sovmorgnar (ack vad jag saknar denna ljuva företeelse). Min absoluta hatövning är Chair Squats, de bränner så gott och tränar benen så effin' bra. Jag känner mig piggare i kroppen och lungorna har definitivt tajtat till sig så vi får se hur det känns efter 6 veckor.


Inga kommentarer: