Sidor

onsdag 29 maj 2013

Meet the rookies : Cherryfuck



Namn:
Jessica "Cherryfuck" Jones

Bakgrund: Uppväxt i Trollhättan/Vänersborg samt i Dalsland/Mellerud. Har sysslat med lite av varje, bla drivit egen webshop och butik där jag sålde alternativa kläder, skor, hårfärg och accessoarer. Arbetat med att arrangera spelningar och konserter, drivit café samt varit med i ett veganskt cateringföretag som utöver vanliga beställnigar även sålde mat på festivaler varje sommar.
Träning och sport är knappt något jag sysslat med alls innan, förutom fuldans och fickpingis.

 
Jag hittade till Roller derby genom:
 Jag såg, som många andra, filmen Whip It och blev helt frälst, trots att den kanske inte ger en jättebra bild av vad Roller Derby är för något. Bestämde mig då för att skaffa skates och börja rulla. Det tog dock några år innan jag fick tummen ur, och kontaktade GBGRD för att gå på tryout. 

Min favoritdel av roller derby är: Att det är en fysisk sport för och av brudar. Grrrl power-andan, peppen och att det är som att leka och träna samtidigt!

Planer för framtiden: Bli målare

Råd till andra freshies: 
Skaffa bra knäskydd, träna balansövningar hemma, rulla utomhus så mycket du kan mellan träningarna och jämför dig inte med någon annan än dig själv!

Inga kommentarer: