Sidor

lördag 9 februari 2013

Goda intentioner

Det här med goda intentioner. Jag tänkte verkligen skriva om bootcampet (heh) men det blev inget med det. Det blev träning och EROC och mer jobb. EROC var fantastiskt, jag bilade ner med Dude Law, All in och Final Cuntdown. Det var första EROC för mig och jag har gått på föreläsningar, träffat både trevliga och intressanta människor samt närt gamla (Stefanie Mainey) och nya (Dr No no) derbycrushes. Dr No nos föreläsning kring ligastruktur och medlemsdeltagande baserades på en sociologisk grund och eftersom jag är akademiker i själen fullkomligt älskar jag när man akademifierar derby. I synnerhet med sociologi eftersom det var ett av mina favoritämnen under utbildningen. Berlin flöt på fint, vi gick på seminarier, åt mat och drack drinkar och lyssnade på mer föreläsningar. Energin med alla derbyfolks runtomkring en var väldigt intensiv men kul. Och jag har ju en särskild grej med Berlin också, avgudar den staden. Under vistelsen bodde jag inte på hostel med de andra utan bodde med två vänner som bor därnere, vilket i sin tur innebar att jag tog mig runt stan en del på egen hand mellan hostel/hotell/EROC/vänner/etc. Det var lite speciellt att gå runt ensam på gatorna, att hitta runt och orientera sig i kollektivtrafiken och låtsas att man bodde där. Det kändes väldigt fint. Jag måste bo där någon gång.


Imorgon åker GBGRD på föreningshelg. Vi ska bo på hotell och ha fina seminarier kring värdegrund och mål tillsammans med en representant från SISU. Det ska bli så himla kul även om jag får ca fem timmar sömn innan eftersom jag sitter uppe och bloggar istället för att sova. Men vi scrimmade idag och jag känner mig helt hypad. Åh scrimmet. Det var så kul. Särskilt eftersom vi hade NSOs och ett fullt ref crew, vilket förklarar nästa grej då, hrm. Jag hamnade i boxen 5 gånger, förtjänade tyvärr alla fem. En var dock sjukt onödig, glömde tandskyddet i hjälmen, skit på det liksom. Resten var multiplayer och en random forearms. Nåväl, dags för sängen så jag orkar med morgondagen. Ta ta.

Inga kommentarer: